ÖZÜRÜM ÖZGÜR OLMAK İSTEMEK Mİ?BURCUMLA BİRLİKTE ÇALIŞTIĞIMIZ KAMPANYAMIZ

KAMPANYAMIN KONUSU: Özürlü insanların herkes gibi eşit olanaklara sahip olmaları ve bunun yanı sıra onlarında sosyal ve ekonomik ihtiyaçları olduğunu ancak özürlerinden dolayı, birçok sorunla karşılaştıklarını, toplum tarafından yanlış anlaşıldıklarını ve çevreden gelen sosyal baskılardan dolayı yalnızlığa itildikleri görülür.Sosyal çevreden gerekli ilgi ve yardımı bulamayan özürlü ise, birçok kısıtlamalarla ve olumsuz etkenlerle yüz yüze kalmaktadır. Kampanyamızın asıl KONUSU, engellileri topluma kazandırmak, kimseye muhtaç olmadan bağımsız yaşayabilmeleri için engelli insanlarımıza İstihdam yolunu açmaktır.

KAMPANYAMIN AMACI: Özürlülerin çalışma yaşamına katılma gereğini ortaya koyarak, mevcut istihdam ortamı yaratmaları için insanları engellilerin başarabileceği konusunda bilinçlendirmek, inandırmak ve istihdam politikalarına yönelik öneriler geliştirmektir.

HEDEF KİTLEM: Engellilere istihdam sağlanması açısından en başta Kamu kurumları ve işverenlerdir çünkü Kamu kurumları, personelinin yüzde üçü oranında özürlü personel çalışma zorunluluğuna uymuyor. Kamuda toplam 1 milyon 568 bin 112 memur bulunurken , yüzde üç oranına göre çalıştırılası gereken özürlü sayısı 47 bin 43 .Oysa halen 1626’sı kadın 7 bin 91’i erkek olmak üzere sadece 8 bin 717 özürlü vatandaş memur olarak istihdam ediyor .Özürlü insanların işgücüne katılım oranlarının düşük olması, yeterince gelire sahip olamamaları sosyal hayata katılmama anlamına gelir ve buda engelli vatandaşlarımızın tüketici olma haklarının ellerinden alınması demek bu yüzden hedef kitlemizin arasında engelli vatandaşlarımızın gereksinimlerini karşılayacakları şirketlerde var . Özürlü insanların genellikle toplumda farklı bir muamele ile karşılaştıkları bir gerçektir. Özürlü insanlarımıza istihdamın sağlanmasından önce onlara karşı gerekli duyarlığı sağlamak için toplumu bilgilendirmek ve eğitmek gereklidir bu yüzden hedef kitlemin toplum önemli bir rol oynar.

Hedef kitleme özürlülere karşı hislerin acımak, üzülmek, irkilmek gibi olumsuz duygular beslenmemesi aksine onların da topluma yararlı bireyler olduğunu vurgulayacağız bu yüzden hedef kitleme bu mesajları en etkili bir biçimde görsel ve yazılı medyada aracılığı ile ulaştırabilirim.

Özürlü bir insanın hakkı olan çalışma hakkından yoksun tutmak önce insancıl açıdan sonra da sosyal hukuk düzeni bakımından kabul edilemez bir durum olduğunu, iş sahibi olmanın, başarı göstermenin ve bu sayede onurlu bir yaşam sürmenin tüm insanlığın olduğu gibi özürlülerin de hakkı olduğunu vurgulayacağım ve hedef kitleme özürlü insanların özürlerinin kendi tercihleri olmadığını aynı özrün kendileri başına gelebileceğini anlatacağım SLOGANIM: BEDENİM TUTSAK KALSADA RUHUM HALA AYAKTA. Diğer mesajlar ise : ÖZÜRÜM ÖZGÜR OLMAK İSTEMEK Mİ?
YAŞIYORUM BENDE VARIM . TERCİHİM YAŞAMAK

Hedef kitleme özürlülere acınmaması gerektiğini söyleyeceğimiz için özürlülerin mutlu ve bir şeylerle uğraştıkları resimlere afişlerde yer vereceğiz hedef kitlem işverenler, kamu kuruluşları, öğrenciler, ev hanımları, çalışanlar olduğu hedef kitleyi bilgilendirecek seminerler, öğrencilere engellilere nasıl davranılması konusunda özel eğitim seminerleri verilebilir. Pozitif özürlüler derneğinden, özürlülerle ilgili araştırma yapan
Mernis araştırma merkezinden, Engelliler gazetesi yazarlarının
görüşlerinden yardım alabiliriz. Engelliler Öğretmeni Ali Bulutla
engelliler hakkında görüştük. Ali Bulut Türkiye’de özürlü olmayan
insanların bile yapamadığını özürlülerin başardığını, Galatasaray özürlüler
basket takımının Avrupa şampiyonluğundan sonra kıtalar arası basketbol
şampiyonu olduğunu eğer özürlüler eğitilir ve toplumdan dışlanmazsa onlara
imkanlar tanınırsa bu gibi güzel örneklerle karşı karşıya kalmamızın bu şekilde mümkün olabileceğini ifade etti.
Engellilerin bedenlerinde engel olabileceğini fakat ruhlarında ve
düşüncelerinde engel olmadığı engelin sadece adı olduğu, insan isterse her şeyin üstesinden gelebileceğine inandırmak. Özürlülerle ilgili tüm sorun alanlarının başta istihdam olmak üzere, temel insan hakları çerçevesinde, fırsat eşitliği sağlanarak ayrımcı uygulamalara yer vermeksizin çözümlenmesi, özürlülerin üretken, istihdam eden, saygıdeğer ve eşit haklara sahip birer birey olarak toplumsal yaşama tam katılımlarını sağlanması. İşyeri sahipleri ile özürlü işçilerin belirli aralıklarla seminer konferans panellerde veya bire bir görüşme şeklinde bir araya getirilerek özürlülere karşı duyarlılığın artırılması ve özürlülerin sorunlarının belirlenerek çözümlenmesi.
Herkesin bir gün özürlü olabileceği gerçeğinden hareketle özürlülere yönelik toplumun duyarlılığı artırılarak bu bağlamda özürlülerle ilgili çeşitli etkinlikler yapılması. Özürlülerin niteliklerinin geliştirilerek verimliliklerinin artırılması. İl düzeyinde işletmelerin hangi özür grubuna ihtiyaç duyduklarının tespit edilmesi ve buna göre işyerlerine özürlü işçi gönderilmesi. Özürlülerin işyerlerindeki çalışma ortamlarının iyileştirilmesi için çalışmalar yapılması, gerekmektedir. Hedeflerimiz bunlardır. Engelliler için yaptığımız kampanya araştırmamızda ( ÖZGÜRLÜĞE YOL VERİN ) adlı kampanya sanal imza yolunu seçmiş ve sadece 536 kişi kampanyaya destek olmuştur.

Bu kampanya başarılı bir kampanya sayılmaz çünkü hedef kitleye sadece
Hedef kitlemize bu kampanya ile her birey için eşit hak ve fırsatlar sunan medeni toplum olma yolunda bilinçli farkındalıklar yaratmak olduğunu ama bunu acıma, üzülme, yoluyla değil engelli denilen insanların da toplumun bir parçası olduğunu sadaka yerine iş sahibi olmaları gerektiğini vurgulayacağız.

PLANLAMA: Kampanyamızda ki amaçlarımızı hedef kitleye ulaştırmak için baştan toplumu bilinçlendirme yoluna gideceğiz çeşitli seminerler, basın toplantıları, internette sosyal paylaşım sitelerinde gruplar açacağız devamında yazılı ve görsel medyayı kullanacağız ve bu arada afislerimiz hazırlanırken, ünlü kişilerle konuşup çeşitli programlarda ve çeşitli radyolarda toplumu bilinçlendirmeleri konusunda yardım isteyeceğiz ve en sonunda kampanya için televizyon reklamı hazırlanılacak ve sunulacak. Sadece İstanbul dolayında 1 milyon afiş basılacak ve bu afişin maliyeti 500 bin Ytl civarında .

Kampanyamızdaki planlarımızı uygulamaya geçirmemiz için önce sponsor şirketlerimiz ECZACIBAŞI, VİTRA, TURKCELL, TOFAŞ, FİAT , İGS METROPOL şirketlerimiz gerekli finansal kaynakları temin etti. Dünyada tek çatı altında bulunan en büyük üretim tesislerinden birine sahip olan Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, “VitrA” markası ile seramik sağlık gereçleri (lavabo, klozet, eviye, duş teknesi, v.b.), tamamlayıcı ürünler (klozet kapakları, gömme rezervuarlar, yıkama sistemleri, rezervuar iç takımları, v.b.) ve banyo mobilyaları (lavabo dolabı, boy dolabı, dolaplı ayna, v.b.) üretiyor. VitrA’da tasarım ve ürün geliştirme sürecinde CAD-CAM (bilgisayar destekli tasarım ve üretim) uygulamaları kullanılıyor. Yaşam kalitesini artıran ürünler sunmakta öncü olan VitrA, Türkiye’de bedensel engelliler ve yaşlılar için banyo takımları, 3 ve 6 litrelik su tüketimini azaltan rezervuar iç takımı ve kokusuz klozeti pazara sunan ilk firma olduğu için kampanyamıza sponsor olamayı kabul etti. Turkcell de engelli vatandaşlarımıza yönelik indirim paketleri sağladıkları için sponsor marka olmayı kabul etti. 2003 yılından beri Tofaş/Fiat araçlar için çeşitli dizayn, tadilat ve dönüşümler yapmaktadır 2006 yılında Tofaş A.Ş.’nin katkıları ile İtalyan Guidosimplex firmasının distribütörlüğünü almış ve 2006 yılı Kasım ayından itibaren Fiat marka araçlara, F tipi ehliyeti bulunan özürlü vatandaşlarımızın araç kullanabilmeleri için patalojik durumlarına göre kitlerin montajına başlamıştır. Fiat Autonomy Programı adı altında başlatılan bu çalışma ile bedensel engelli vatandaşların Tofaş / Fiat Bayilerinden ÖTV ve MTV muafiyeti ile araç almaları sağlanmaktadır zaten tofaş ta engelliler için sosyal sorululuğu bilincinde olan bir firmadır. İGS, Türkiye’de ilk defa bir sinemada altyapı çalışmalarını bedensel engellileri de düşünerek gerçekleştirdi. Cinemetro’daki rampalar ve sıra başlarındaki koltuklar, özürlülerin salon içindeki hareketini kolaylaştırıyor yani bize sponsor olan firmalarımızın hepsi bizim kampanya beklentimizle kendi marka çıkarları aynı doğrultuda.

Toplumumuzda özürlüler genellikle seçim dönemlerinde siyasetçilerimizin gündemine gelir. Onların ve onları sevenlerin oylarını kazanabilmek için büyük vaatlerde bulunurlar. Çevremizde az gördüğümüz özürlü insanların aslında çok fazla olduğunu buradan bile anlayabiliriz. Bütün insanların her an özürlü olma ihtimalini düşünmesi gerekir. Bu yüzdende onlara empati yaparak yaklaşırsak onları çok daha iyi anlayabilir ve beyinlerimizi birleştirebiliriz.
Her insanın doğuştan gelen bir kabiliyeti vardır bunu ortaya çıkartmakta yine kendi elimizdedir. Fiziksel olarak özürlü olan bir kimsenin bilim adamı olması neden mümkün olmasın ki? Biz yeter ki onlara elimizi uzatalım ve onları dışlamayalım. Belki bir özürlü, işyerinde çalışan diğer insanlardan daha kabiliyetli ve işine sadık olabilir .
Dünyada özürlü insanların çoğu gelişmekte olan ülkelerde yaşamaktadır. Onların sayıları hakkında çeşitli tahminler vardır. Türkiye`de resmi rakamlara göre 8.5 milyon özürlü bulunuyor. Özürlülerin 7 milyonu ise eğitimsiz! Türkiye`de engelli nüfusun toplam nüfus içindeki oranı ise yüzde 12.29… Toplam engelli nüfusunun yüzde 51.8`i ise 34 yaşın altında bulunuyor. Görme özürlü İstanbul Milletvekili Lokman Ayva, çalışabilecek konumda olan engellilerin yüzde 78`inin işgücüne dahil olmadığını söylüyor. Engelli nüfusunun yüzde 34.1`inin okuryazar olmadığın dile getiren Ayva, yüzde 14`ünün ise sadece okuryazar olduğunu altını çiziyor.

Ülkemizde trafik terörünün yanı sıra diğer tehlikeler de her an herkesi engelli adayı yapmaktadır. Bu ülkede yaşayan herkes birer potansiyel engelli adayıdır.

Kampanyamız Türkiye’de ki engellilerin gelişmesi ,eğitilmesi ve engellilerle her türlü desteğin sağlanması konusunda insanları bilinçlendirmeyi hedef edinmiştir.

Bu yazı KAMPANYALAR içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

ÖZÜRÜM ÖZGÜR OLMAK İSTEMEK Mİ?BURCUMLA BİRLİKTE ÇALIŞTIĞIMIZ KAMPANYAMIZ için 1 cevap

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s