The Body Shop Strateji

THE BODY SHOP STRATEJİSİ

 

 

KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ

 

 

Duyarlı kişisel güzellik markası olan The Body shop hem insanın özüne hem de çevreye saygılı doğal ve hayatın içinden olması tüketicilerine sağlık ve zindelik ideolojisini aşılıyor .

    The Body shop hayvanları denek olarak kullanmanın acımasız ve şiddet içerdiğini düşünerek hayvanlara kesinlikle deney yapmıyor , doğayı korumayı en önemli prensibi haline getirmiş bir markadır

 

 

    The body shop gibi çevreye duyarlı bir markanın ürünlerini kullanıldığında , insanlar hem kendilerini güzel hem de iyi hissetecekler aslında bunu şu şekilde açıklayabiliriz insanlar The Body Shop  ürünlerini çılgınlar gibi tüketirken aynı zamanda da çevreye de yardım edeceklerini düşünerek bir taraftan vicdanlarını rahatlacaklar .

 

 

KONUMLANDIRMA BEYANI : DOĞAL VE ÇEVRECİ

 

 

DOĞANIN VERDİĞİ MUCİZELERDEN YARARLANMAK İÇİN DOĞAYI YOK ETMİYORUZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daha küresel bir odaklanmaya yaratıyoruz  küresel ısınma ,  iklim değişimi , ve ozon tabakasının delinmesi gibi küresel konnulara dikkatin yüksek olduğu bir dönemde bizim ürünlerimizde kullandığımız doğallığı , doğayı ve çevreyi bozmadan hatta koruyarak küresel odaklı bir marka olmayı başarıyoruz .

 

Tutundurma ilkemizde bu çevreci kimliğimizle ön plandayız .

 

 

 

The Body Shop Türkiyede  kozmetik dünyasında farklılaşmayı başarmayı amaçlamıştır çünkü türkiyede hala  kozmetik dünyasında bu şekilde tutundurma ve farklılaşma sağlayan marka yoktur. The Body Shop etik ve sosyal sorumluluk projeleriye dünyada farklı bir konumdadır..dunya da pazarlamanın boyutları gun gectıkce degısmekte ve alınan urunun fayda saglaması on plana cıkmakatdır;gerek alınan urunun ınsana sagladıgı yarar gerek ınsanların vıcdanı aynı zamanda;gunumuz kosullarında duygusal olarak kırlenn bıreye bır ıc rahatlıgıda saglamaya calısılmaktadır…ayrıca marka vaatlerı artık ınsanlara ınandırıcı gelmıyor.orn:cızgı acıcı bır krem kullanılması gerekn donemde basarılı olamazsa  urunun kalıcılıgı dolayısıyla markanın tutundurulma cabası bos acıkıyor…cunku ınsanlar artık bırbırınn aynı olan vaatlere ve ımaj calısmalarına kanmıyor.ıste bı ztamd abu donemcte kozmetık tuketıcısınn karsısına cıkıp yapılması gerek farklılasmayı saglıyoruz.ınsanların bıze guvenmesının yanında onlara bır ımaj vve marka da satıyoruz.artık iletişim seklının degısmesı ve farkılalasmanın kıtleselden bıreysele ındıgı ıcın sosyal sorumluluk bıreyın kara verme surecını etkılemekte ve bıze zaman ve yenı bıreyler kazandırmaktadır.the body shop kendı sesını dunyaya farklı durusuna tavrına ve soylledıklerıne baglı bır imajla saglamıstır.bız bu surecte bıze gereklı olan hedef kıtleyı bulup kıtleselden bıreysele donusumu destekleyecegız.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAZAR BÖLÜMLEMESİ (TÜKETİCİ PAZARI)

DEMOGRAFİK  SEGMENTASYON

 

BAYANLAR

 

 A plus , A , B plus  , B

 

YAŞ :  18 – 55 yaş arası olan bayanlar

 

GELİR DURUMU: gelir durumları 1000 –  YTL

 

EĞİTİM DURUMU: LİSE VE ÜNİVERSİTE

 

MEDENİ DURUM : Evli / Bekar

 

MESLEK: Öğrenci , sosyalleşmiş ev hanımları , Çalışan ve çalışma hayatında başarılı  olan bayanlar 

 

 

 

ERKEKLER

 

A plus , A + , B plus

 

 

YAŞ: 20 -45 yaş arası erkekler

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

 

 

 

EĞİTİM DURUMU :Kendini yetiştirmiş lise , üniversite

 

 

MEDENİ DURUM : Bekar

 

GELİR DURUMU : En az 1500 ytl –

 

MESLEK: Müdürler , yönetici , Ticari hayatta başarı elde etmiş erkekler .

 

 

 

 

PSİKOLOJİK SEGMENTASYON

 

 

 

BAYANLAR

 

KİŞİLİK : Duyarlı

                Bakımlı olmayı ve bakımlı görünmeyi seven

                         Yenilikçi

                          Hayatı seven

                          Doğayı ve çevreyi seven ve önem veren

                          Kendine saygılı

                          Sorunlara kayıtsız kalmayan

                          Çevreye duyarlı

                          Yeşil tüketici grubuna giren

                            _ Ambalaj konusunda duyarlı

                            _ Geri dönüşüme önem veren

                            _ Kimyasal içerikli ve doğaya zarar veren ürünleri kullanmayan

                           _ Dünyanın ve çevrenin iyiliği için uğraşan

                            _ Sosyal sorumluluğun bilincinde olan

 

                         

 

 

 

 

 

 

             HAYAT TARZI

 

      Hızlı yaşam tarzlarına karşı kişisel bakım ve güzelliğe önem   veren   aynı zamanda bu modern yaşam tarzı içinde güzelliğin ve bakımlılığın yanı sıra yaşadığı çevrenin geleceğini ve dünyanın  kötü şartlarını düşünen , kendini yetiştirmiş duyarlı , bilinçli , güzel , bakımlı , metropol bayanları .

 

             

        ERKEKLER

 

        KİŞİLİK :     

                         

                                     Modern

                                     Kozmopolit yaşama uyumlu

                                     Yoğun ve hızlı çalışma tarzı

                                     Bakımlı olmayı ve bakımlı görünmeyi seven

                                     Çevresine duyarlı

                                      Sosyal hayatı önemseyen

                                      Sorunları ayırt edebilen ve kayıtsız kalmayan

                                      Yeşil ticarete önem veren

                                      

                         

HAYAT TARZI

 

 Yoğun iş temposu içinde yinede bakımlı olmayı ihmal etmeyen , kişisel bakımı önemseyen , sosyal konulara duyarlı , yeşil ürünler kullanan ve yeşil ticareti destekleyen , teknolojiyi yoğun takip eden , internetle iş gereği sürekli iç içe olan

Modern erkekler .

 

COĞRAFİ SEGMENTASYON

 

 

Nüfus yoğunluğu fazla gelişmiş ve gelişmekte olan yerler şehirler , iller , ilçeler .

 

Marmara Bölgesi _istanbul

                               _ Silivri

                               _Tekirdağ

                               _Çorlu

 

                       _ Bursa

 

 

 

 

Ege bölgesi  _ İzmir

                     _ Aydın

                     _ Denizli

 

Akdeniz        _  Antalya

                      _  Bodrum

                       _ Marmaris

                        _ mersin      

 

DİĞER BÖLGELER 

 

              _ANKARA     

                  _KAYSERİ

                  _ ADANA

                  _MALATYA 

                  _KONYA

                  _TRABZON

 

 

HEDEF PAZAR SEÇİMİ

Potansiyel Pazar : Türkiye nüfusu (74.530.958 ‘dir.)

 

 

  1. Mevcut Pazar :        Türkiye’de Shaya A.Ş. tarafından temsil edilen The Body              Shop’un İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Aydın’da toplam 31 mağazası bulunuyor. Bilinçli tüketicilerin sayısı gün geçtikçe arttıkça Türkiye de The Body Shop bilinirlik oranı daha çok artmasını bekliyoruz .  The Body Shop ‘ un yürüttüğü sosyal kampanyalar ile Türkiye pazarında farkındalık yaratarak

 

 

hızla büyümeye devam edicektir.

 

The Body Shop tüketici segmenti genel olarak çevresine duyarlı , modern yaşamın içinden gelen yeşil tüketici segmentasyonu içinde olan bireyler olarak belirledik. The Body Shop kişisel bakım kozmetik  pazarında % 20 büyüme bekliyoruz . Mağza sayısının 31 den en kısa zamanda iki katına çıkmasını hedefledik.

 

Türkiyede  kişisel bakım pazarı  yaklaşık 1,5 dolar büyüklüğüne sahip

-Kozmetik pazarın yüzde 70 ‘ i ithal yüzde 30 ‘ u yeli üründen oluşuyor

Türk toplumunun %89,85’inin 18 ile 25 yaş arasında kozmetik ürün kullanmayı tercih ediyor.

Türk toplumun %54,65’inin kozmetik ürün almaya kendilerinin karar verdiği

Türk toplumunun %38,55’inin kozmetik ürün alışverişi yaparken özel bir tercihinin olmadığı tespit edilmiştir.  Türk toplumunda tüketici davranışları Celalettin R. ÇELEBİ

 

         DURUM ANALİZİ

                    

SWOT

 

Güçlü Yönler

 

Rakiplerimize olan gücümüz  : The Body shop çevreye ve doğaya olan saygısıyla tutunmakta olan ve türkiyede hızla büyüyen bir markadır kozmetik sektöründe biz eko performasımızla , etik değerlerimiz ve sosyal sorumluluk projeleriyle tanınan ve bizi diğer markalardan ayıran özelliğin bu olduğunu hedef kitlemize daha iyi anlatmak için farklı bir yol izlemek yerine  yine çevreyi ve doğayı sevdiğimiz konusunda mesajlarımız oluşturacaktır , The Body Shop denildiğinde hedef kitlemize konumlandırmamız Doğal ve Çevreci .

 

 

-Çevreyi ve doğayı koruması imaj bakımından çok farklı

 

-Yeşil ticaret _ Yeşil tüketici  

 

Pek çok tüketici bugün çevre dostu ürünleri, paketlemeyi ve yönetim tarzlarını

talep etmektedir. Bu tüketicilerse çevreye bilinçli yaklaşan işletmeleri tercih etmektedir.

Ambalajlarımızın geri dönüşümlü olması : Çevrenin kirlenmesi konusunda en büyük nedendir ambalaj .The Body Shop doğaya dönüşümlü malzemelerin kullanılması ve çevreye zarar değil yarar sağlaması .

 

Ambalajların geri dönüşümlü olması çevresel olarak öncü , maliyet açısında rekabet üstünlüğü sağlamaktadır .

 

-GÜVEN : Dürüstlüğümüz ile güven sağlıyoruz çünkü;

The Body Shop olarak müşterilerimize karşı her zaman dürüst, samimi ve doğal olmaya devam edeceğiz . The Body shop müşterilerine bizim ürünlerimizi kullandığınızda süperstar olucaksınız demiyoruz  biz sadece eğer the body shop ürünlerini kullanırsanız tomar tomar para harcamanıza gerek kalmadan sizde doğayı özünüzde hissedip kendinizi güzel ve iyi hissedeceksiniz diyoruz.Süslü imajların foyası gun gectıkce ortaya cıkması ve pahalı markalrın maskelerı dustu.artık bıreyın urunun ardına ozellıgıne ve farkına varıp bu farkı yayması gunden gune kolaylasıyor.yanı bız sattıgımız urunun basarısının reklam kampanyasıyla degıl musterı memnunıyetının ve onun yapacagı reklamın farkındayız.bu yuzden oncelıgımız pahalı ama hıcbırseye aramayan bır marka ımajı degıl,gercekten ınsanlara yarar saglamıs,ve bır sekılde ıhtıyacını kapatmıs bır marka ımajı kurmak…ne d eolsa en ıyı reklam fısıltı gazetesıdır oyle degıl mı?

 

 

ZAYIF YÖNLER

 

Çevresel kalitedede rekabet çok zor örneğin bir tüketici piyasadaki en pahalı , en güvenilir, ya da en ucuz markayı  belirlemesi zor olmayacaktır fakat en çevreci ve dağal kozmetik denildiğinde bu markayı belirlemek tüketici için kafa karıştır bir durum olacakır…bızım derdımız dıger bagıra cagıra urununu ve markasını satAn rakıplerımız arasından sıyrılmak ve bu cok uzun ve zor bır surec.

 

 

 

–         Yeşil alternatifler çok pahalı : Tüketici markanın çevreci olduğundan dolayı çok pahalı olduğunu düşünüyor .

 

–         Çevreyi koruduğunu idda eden markalara inanmak zordur.

 

_Tüketiciler  yeşil hareketli stratejileri geçici olduğunu sanıyorlar

 

 

PAZARLAMA STRATEJİSİ

ÜRÜN : The Body focus  doğal içeriği ile vücudunun daha iyi olmasını istediğin yerlerinde  gözle görülür biçimde değişiklik yaratıyor . Seriye özel doğal kompleksimizdeki etken maddeler, gün boyunca yavaş yavaş serbest kalarak daha etkili ve hedefe yönelik bakım sağlıyor. Sürekli kullanımı, kalıcı yararlar gösteriyor. The Body Focus ( göğüs sıkılaştırcısı , çatlak iyileştiricisi , sıkılaştırcı masaj yağı , selülit serumu, vücut maskesi , peeling sabunu  serilerinden oluşuyor . The Body Focus  20 – 48 yaş arası bayanlara hitap ediyor çünkü her bayan vücuduna önem verir ve bakımlı olmayı ister . Ürünün tamamen geri dönüşümlü ambalajlarda veriliyor olması ve ürün için tema vakfıyla yaptığımız anlaşmada bir fidan bir focus kampanyamız ile body focus ürünü almaya geldiklerinde beraberinde bir fide alacak olmaları yeşil tüketici segmentasyonumuzu genişleticek .

 

 

 

YER : The Body Shop ; The Body Focus kremlerini mevcut bulunan mağzalarımızdan elde edilecek . Ürünümüzü  tüketicilere reklam filmimiz ile yine bir sosyal kampanya adı altında duyurmayı planlıyoruz.

 

 

        

 

 

Fiyat : Niş Pazar sektöründe olmamıza rağmen piyasa ortalamasının altında bir fiyat belirlenecek .

 

PROMOSYON : The Body shop ‘ a Body Focus almaya gelenler eli boş dönmeyecekler . The Body Shop Tema vakfı ile yaptığı çalışma ile hem Body Focus hemde bir fidanla evlerine dönecekler .Body Focus fidanları eğer tutmaz ise siz yine geldiğinizde biz size yeni bir fidan daha vericez.

 

Bu yazı BRAND içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

The Body Shop Strateji için 1 cevap

  1. gizematilgan dedi ki:

    cnm arkadaşımmm keşke bende senin gibi hiç çalışmadık diyebilsem …Kaç gece uykusuz okula gittiğimi bir ben bilirim doğal olarak

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s