DOLUCA NEW CAMPAİNG

>İÇERİK:

• De-Brief
• Amaç
• Hedef Kitle
– Üniversite Öğrencileri
– Genç Profesyoneller
• Stratejik Yaklaşım
• 360º Derece İletişim İletişim Planı

DOLUCA:

81 yılı aşkın süredir şarapseverlerin hizmetinde olan Doluca adını bölgenin en yüksek tepesinden almaktadır.
Geisenheim Şarapçılık Enstitüsü’nde enoloji ve vitikültür dallarında eğitim görmek için üç yıl boyunca Almanya’da kalan Nihat A. Kutman, 1926’da yurda dönerek Galata’da “Vinikol Şarap Evi” ni kurdu. Bugünkü Doluca’nın temeli olan bu firma, böylece Türk şarapçılık tarihinin de ilk sayfasında yerini almış oldu.
• Enoloji: Yunanca oinos (şarap) ve logos (bilim) sözcüklerinin bileşiminden oluşan enoloji, şarap yapımı, oluşumu ve araştırmaları ile ilgilenen bilim dalıdır.

• Vitikültür: Bağcılık bilimi ve uygulamasına verilen addır. Bağların bulunduğu iklim ve toprak koşulları, üzüm çeşidinin seçimi, bağların tesis edilmesi, aşılama, hastalıklar ve daha pek çok konu ile ilgilenen bir bilim dalıdır.

DE-BRIEF:

• 82 yıllık bir marka olan Doluca, şarap konusundaki kalite ve uzmanlığı ile tanınıyor.

• Pek çok farklı varyant ve alt markası bulunan Doluca, Neo ile üniversite öğrencilerini; DLC serisi ile ise genç yetişkinleri hedef kitlesi olarak belirlemiş durumda.

• Yaptığı iletişim çalışmaları için büyük bütçeler harcayan Kayra özellikle Cumartesi şarabı ile marka bilinirliği ve satışlarını yükseltti.

• Rakının gençler arasında yükselen bir trend olmasına rağmen 2008 yılı verileri rakı pazarında küçülme, şarap pazarında ise %24’lük bir büyüme olduğunu gösteriyor.

• 2009 yılında “birliktelik” konsepti üzerinden yürüyecek olan Doluca, gençlerin hayatına daha fazla nüfuz ederek, şarap tüketimini artırmayı ve marka ile gençler arasında duygusal bağ kurmayı hedefliyor.

AMAÇ:

• Doluca NEO’yu üniversite öğrencilerine, DLC serisini ise genç profesyonellere tanıtacak ve herkesin damak zevkine uygun bir Doluca şarabı bulunduğunun altını çizen bir iletişim çalışması yapacağız.

• 82 yıldır şarapçılık yapan Doluca’yı şarap kültürünün büyük bir mirascısı olarak konumlandırarak şarap kültürünü hedef kitle ile paylaşmasını sağlayacağız.

• Yapacağımızı bütün iletişim çalışmalarının sonucunda Doluca’yı bir Lovemark haline getirmeyi hedefliyoruz.

HEDEF KİTLE:

Üniversite Öğrencileri 17-23 yaş arası A+,A,B+,B,C+ GENÇ KIZ-GENÇ ERKEK

• Üniversite öğrencileri zamanların büyük bir kısmını arkadaşları ile eğlenerek geçiriyorlar.

• Gençlerin öncelikli içkisi bira. Fiyatı, alkol oranı, her yerde ve her şekilde tüketilebiliyor olması birayı gençlerin birinci tercihi haline getiriyor

• Şarap ise gençler için daha çok orta yaşlı içeceği. Şık bir yemekte tüketilmesi gereken, kurallarının ve adabının olduğu, içmek için ön bilgilerin (hangi yemekle hangi şarap tercih edilmeli gibi) gerekli olduğu bir içki.

• Biraya oranla fiyatının yüksek olması şarabın gençler arasında tercih edilmemesine neden oluyor.

• Şarap tercih edenler ise Cumartesi şarabını veya adı duyulmamış olan ucuz şarapları tercih ediyor

Genç Profesyoneller 23-35 yaş arası A+,A,B+,B,C+ KADIN-ERKEK

• Genç profesyoneller için ise şarap kültürü merak edilen ve öğrenilmesi gereken bir kültür.

• İş yemekleri, etkilenmesi gereken kişiler, maddi olanaklar arttıkça şarap ucuz, adı duyulmamış bir içki olmaktan çıkıyor. Kültürüyle birlikte yaşanması gereken, sadece 2 değil yüzlerce çeşidi olan çok özel bir içki haline geliyor.

• Yine de genç profesyoneller iş hayatı ve günlük koşuşturmaca içinde, gün geçtikçe yeni şeyler tatmaya, denemeye uzak bir hale geliyorlar.

• Halbuki bir o kadar da yeni deneyimler yaşamak istiyorlar ve kendilerine yeni deneyimler arıyorlar.

STRATEJİK YAKLAŞIM:

Şarap, özel günlerde-özel kişilerle tüketilen, farklı bir kültürü olan, kalite ve yüksek fiyatı çağrıştıran bir içki.

Hedef kitleye, şarap kültürünü ve şarapların özelliklerini Doluca’nın deneyimi ile anlatacağız ve arkadaşlarla geçirilen her an’ı özel kılmak ve o an’dan keyif almak için şarabın tercih edilebileceğini göstereceğiz.

Doluca beraber geçirilen her an’a keyif katar!

Üniversite öğrencilerine

Şarabın her an içilebilecek ve her an’a keyif katan bir içki olduğu algısını yaratmak için gençlere özel bir iletişim çalışması yapacağız.

Genç Profesyoneller

Doluca’yı onlarla buluşturan özel anlar yaratacağız.
Genç Profesyonellerin şarap içebileceği her anda (happy hourlar, özel yemekler..vb. ) onların karşına çıkarak şaraplarımızı ve şarap kültürünü anlatacağız.

İLETİŞİM PLANI:

Villa Doluca NEO
ile Üniversite Öğrencileri

Amaç: Üniversite öğrencilerine şarabın her an içilebilecek ve her an’a keyif katan bir içki olduğu algısını yaratmak için gençlere özel bir iletişim çalışması yapacağız

YARATICI SÖYLEMİMİZ

*Arkadaşlarınla gideceğin partide…*

*Film izlerken…*

*Arkadaşlarınla maç izlerken…*

*Romantik bir akşam yemeğinde…*

NEO KEYFİN YERİNDE Mİ?

• Villa Doluca Neo için bir micro site etrafında kurgulanacak 360º Derece İletişim Planı hazırladık.

• Gençler; http://www.neokeyfinyerindemi.com internet sitesine girerek bir gencin dünyası üzerinden şarap dünyasını ve kültürünü keşfedecekler.

• Neo Keyfin Yerinde mi? internet sitesi içerisinde bir gencin hayatından yola çıkarak onun yaptıkları çerçevesinde düzenlenen 6 ayrı bölüm bulunacak.

• Her bölüm bir video ile ziyaretçileri karşılayacak ve bir gencin hayatından kesitler vererek Villa Doluca Neo’yu bir gencin hayatında bir çok yerde nasıl konumlanabileceğini gösterecek.

• Siteye giren gençler her bölüm içerisinde farklı süprizlerle karşılaşacaklar.

Site Açılımları:

Ne o yemek mi yiyorsun?
• Hangi yemek, hangi şarapla iyi gider?
• Şarapla yapılacak yemekler
• İstanbul’da şarap içilecek en iyi uygun fiyatlı restoranlar
• Hangi şarapla, hangi kokteyl yapılır?

Ne o eğlenmek mi istiyorsun?
• Sen de partini yap!
• Parti karakterini seç! (10 tane farklı karakter yapılacak sen hangisisin diye anket düzenlenecek)
• Metro çalgıcılarımız dinlemek ister misin?
• İstanbul’da şarap içilecek en iyi outdoor mekanlar
• Bu hafta hangi konsere gitsek. (Önerdiğimiz konser için bir bilet hediye edilebilir.)
• Ne o kayak keyfi mi yapıyorsun? (Uludağ-Winterfest)

Ne o şarap kültürüne ilgi mi duyuyorsun?
• Üniversitelerde Konferanslar (Hangi Üniversiteye ne zaman gideceğimizin programı ve eğitim içeriği yer alır)
• Üniversitelerde Tadım (Tadım yaptıracağımız üniversitelerin program yer alır)
• Kırmız şarapla beyaz şarabı karıştırırsan ne olur?

Ne o maç mı izliyorsun?
• Maç izlenecek en iyi mekanlar
• Maç izlerken hangi şarap içilir?
• Maç izlerken üzerine döktüğün şarabı çıkarma yolları
• Kız arkadaşına maç izletme yöntemleri
• Erkek arkadaşına maç izletmeme yöntemleri

Ne o film mi seyrediyorsun?
• Bu hafta size önerdiğimiz film. (Her hafta önerilen filme iki kişilik davetiye hediye)
• Vizyondakiler, gelecek ve yakında (Bu bölümlerle hem gençliğe yönelik filmler hem da şarap veya içki kültürünü içeren filmler tanıtılabilir. İçerik için sinema.com’dan destek alınabilir.)
• Sinemaya şarap sokmanın yolları
• Doluca’nın sponsor olduğu ya da ürün verdiği galalara ikişer kişilik davetiyeler.

Neo aşık mı oldun?
• Romantik anlar için sıcak şarap nasıl yapılır?
• Doluca Neo ile evlenme teklif etmenin 12 yolu
• Sevgilinizi tavlayacak şarap şiirleri
• Kadınlarla şarap arasındaki 8 benzer özellik

SENDE PARTİNİ YAP

• Gençler, neokeyfinyerindemi.com adresine girerek burada hayal ettikleri partiyi anlatacaklar.

• Doluca tarafından anlatılan partilerden dördü seçilecek ve dört parti arasında bir yarış başlayacak.

• Gençler bu partilere olabildiğince fazla katılım sağlamak için yarışacaklar. Doluca 4 partiye de eşit miktarda tanıtım desteği verecek.

• Yarışma sonunda partisine en çok davetliyi getiren parti sahibini bir arkadaşı ile birlikte Avrupa turuna göndereceğiz.

• Sende Partini Yap etkinliğimizi tanıtmak için üniversitelerde afişleme çalışması yapacağız.

Üniversitelerde tadım aktiviteleri:
• Üniversite kulüpleri aracılığı ile üniversite öğrencilerine ulaşacağız.

• Üniversite kulüpleri ile anlaşarak kulüplerde şarap tadım aktiviteleri gerçekleştireceğiz. Gençlere şarap kültürünü ve şaraplarımızı anlatacağız

• Güzel Sanatlar Fakültelerinin olduğu üniversitelerin yaptığı sergilere sponsor olacağız. Sergilerde Villa Doluca Neo şaraplarını tanıtacak ve gelen konuklara şaraplarımızı ikram edeceğiz.

• Üniversitelerde yapılan kültür-sanat etkinliklerinin açılış günlerine sponsor olacağız. Bu günlerde açılışa katılan öğretim görevlilerine ve öğrencilere şarap ikramı yapacağız

• Üniversitelerde yapılan özel aktivitelere sponsor olacağız.

• Üniversitelerin yaş dönümleri, açılış protokolleri, rektörlük basın/medya özel etkinlik günleri gibi aktivitelerde gelen konuklara şarap ikramı yapacağız.

• Ayrıca Üniversitelerin rektörlerine ve rektör yardımcılarına, içerisinde çok şık bir kadehin bulunduğu özel Villa Doluca Neo kutuları göndereceğiz

Üniversite Şarap Kültürü Eğitimleri

Üniversitelerde şarap kültürüne, şaraplara ve şarapların yapıldıkları üzümlere dair eğitimler vereceğiz.

Uludağ Winterfest

• Şubat tatilinde birçok gencin buluştuğu nokta olan Uludağ Winterfest şenliklerinde Villa Doluca NEO olarak bizde yer alacağız.

• Teleferiklerin başına “Zirvede Size Sıcak Bir Süprizimiz Var” başlıklı cutoutlar yerleştireceğiz ve gençleri zirvede Villa Doluca NEO keyifi yaşamaya davet edeceğiz.

• Zirveye çıkan gençler Villa Doluca Neo standı ile karşılaşacaklar. Standa gelen gençlere Villa Doluca Neo ile yapılmış sıcak şarap ikram edeceğiz

Okullarda ve şehirlerin belirli bölgelerinde Afişleme çalışması yapacağız. Afişlerle neokeyfinyerindemi.com isimli internet sitemizi tease edeceğiz.

ONLİNE TANITIMLAR

• İzinli veritabanlarındaki üniversite öğrencilerine ait mail adreslerine Doluca Neo ve neokeyfinyerindemi.com sitesini tanıtan mailler gönderilecektir.

• Üniversite öğrencilerinin sıklıkla kullandığı internet sitelerine bannerlar yerleştirilecek.

• Facebook’ta Doluca “NEO keyfin Yerinde mi?” grubu açılacak.

• MSN’de nicklere ve statüslere Doluca Neo ile ilgili mesajlar yazılacak.

DLC
ile Genç Profesyoneller

Amaç: Genç Profesyonellerin şarap içebileceği her anda karşılarına çıkarak şaraplarımızı ve şarap kültürünü anlatacağız.

*Cafe/Restoran *Ofis Partileri

*Sokak/Meydan *Marketler

*Happy Hour *Sinema-Tiyatro

YARATICI SÖYLEMİMİZ.

Hayatı DLC Yaşa!

DLC “Wine Experts” Ekibi

• Wine Experts şarap gönüllüleri kulübü kuracağız.

• Geniş bir kitle içinde şarap kültürünü yaymayı amaçlayan bu gönüllü kulüp çalışmasıyla insanlar ortak aktiviteler yapacak: Şarap eğitimleri, bağbozumu gezileri, film gösterimleri, partiler.

• Wine Experts, elit bir şehir kulübü haline gelecek.

• Wine Experts’in başlangıç noktası olarak da Facebook üzerinde bir grup kurabilir ve bu gruba üye olan ilk 100 kişiye ücretsiz şarap eğitimi verebiliriz.

• DLC Wine Experts için özel, şarap kültürünü her boyutu ile bilen gerilla bir ekip kurulacak. Ekibin kendilerine özel kıyafetleri, DLC brand edilmiş araçları olacak ve her gece anlaşmalı olan mekanları ziyaret edecekler.

• Ekip Üniversite öğrencilerine yönelik olmak üzere Villa Doluca Neo ile üniversiteleri de gezecek.

DOLUCA BRAND EDİLMİŞ ARAÇLAR

• Wine Experts ekibi yapılan bu ziyaretlerde, şarapla ilgili 1-2 dakikalık bilgiler verecek ve hedef kitleye tadım yaptıracak.

• Tadım sonucunda, kişi içtiği şarabın hangi üzümden yapıldığını bilebilirse kendisine bir hediye verilecek. Her gece belirlenen mekanlarda bu aktivite düzenli olarak yapılacak.

Happy Hour

• Doluca’nın internet sitesi içerisinde genç profesyonellere yönelik bir bölüm açacağız.

• Siteye başvuran şirket ve/veya genç profesyoneller için, Cuma akşamları “Office Happy Hour” organize edeceğiz.

• Başvuran şirketin uygun bir mekanını kullanılabileceğimiz gibi eğer uygun bir mekan yoksa Doluca’nın anlaşmalı mekanlarından birinde Happy Hour organize edeceğiz.

Plaza Gönderimi

• Plaza insanı olarak niteleyebileceğimiz genç profesyonellerin bir kısmına özel bir gönderim yapacağız.

• Bu gönderimin temelinde şarap kültürüyle ilgili enfes bir film olan Sideways yer alacak.

• Sideways’i Türkiye’ye getiren film şirketi anlaşarak filme yeni bir Doluca kartoneti hazırlayacak ve yanında güzel bir kadeh ve Doluca hediye çekiyle plazalara göndereceğiz.

Sponsorluk

• Kanyon’un içerisinde bulunan Mars Entertainment Group’a ait NuSpa Spa Merkezindeki Şarap Spa’sına sponsor olacağız.

• Sponsorluğumuzu hem Doluca’nın internet sitesinden hem de Mars Entertainment üzerinden duyuracağız.

• Plazalara yapacağımız gönderimlerde, genel müdürlere gidecek olan paketlerde NuSpa Şarap Spa’sına %50 indirim kuponları gönderebiliriz. Böylece hem sponsorluğumuzu hem de Şarap Spa’sını tanıtabiliriz

Sinemalar & Tiyatrolar

• Sinemalarda özellikle gençleri hedef alan filmlerden önce fuaye alanında tadım organizasyonları düzenleyeceğiz.

• Filmlerin 21.00 seanslarından önce, fuaye alanına kuracağımız küçük bir standda hem şarap tadımı yaptıracak hem de bilgi almak isteyen kişilere şarap ve şarap kültürüyle ilgili küçük bir eğitim vereceğiz.

• Sinemaseverler, mika kadehlerde ikram edeceğimiz şaraplarla sinema salonuna girebilecekler bu şekilde yaşatılacak deneyimin gücünü de artırmış olacağız.

• Aynı organizasyonu Haluk Bilginer’in tiyatrosu, Oyun Atölyesi gibi özel tiyatrolara da genişletebiliriz.

Sinemalar

• Cinebonus’lar gibi premium sinema salonlarında sevgililere özel DLC brand edilmiş 2 kişilik koltuklar yapılacak.

• Sinemaya gelen çiftler, DLC koltuklarını tercih ettikleri taktirde filmi 2 kişilik özel koltuklarda izleyecek ve onlara DLC şarapları ikram edeceğiz. Çift filmi DLC şarapları içerken izleme keyfi yaşayacak

Kafika I Kaçırdığınız Filmler Kahvesi

• Kafika I Kaçırdığınız Filmler Kahvesi’nde hafta içi 2 günü DLC günü olarak kapatacağız.

• Bu günlerde Sideways gibi şarap ile ilgili özel filmler gösterilecek.

• Kafika DLC matinesinin tanıtımını Doluca’nın internet sitesi üzerinden yapacağız. Hedef kitlemizde bulunan kişilere davetiyeler göndererek onları Kafika DLC matinesine davet edeceğiz.

Sevgililer Günü Özel

AŞKI DLC YAŞA

• 14 Şubattan bir hafta önce DLC YAŞA AŞKI konseptiyle bir tanıtım çalışması yapılacak.

• Sevgililer gününde 25 çiftin Aşkına sponsor olunacak. En romantik fotoğrafını gönderen çiftler arasından seçilen 25 çift AŞKI DLC YAŞA brandingli şık bir otomobille evlerinden alınacak ve şık bir yemeğe götürülecek.

• Romantik bir gece yaşayacak olan çiftlere gecenin sonunda Aşkı DLC Yaşa hediye paketi verilecek. Paketin içinde DLC Şarap-Çikolata olacak.

Marketler

• Marketlere kuracağımız tadım standlarında, şarap uzmanlarımız bulunacak. Şarap almaya gelen kişilere şarapların özelliklerini anlatacak ve kişiye göre şarap önerisinde bulunacaklar.

• DLC şaraplarını tercih edenlere de tirbuşon, şarap kadehi gibi promosyon malzemeleri verebiliriz.

Meydanlar-Sokaklar

• Özel enstrümanlar çalan (violonsel, trompet vs) gibi müzisyenlere Doluca sponsor olacak.

• Bu müzisyenlerin belirli akşamlarda metro gibi yerlerde çalmalarını sağlayacak.

• Müzisyenlere Premium Doluca kıyafetleri giydirecek ve enstrümanları üzerine branding yapılacak.

SINEMA REKLAMI: Mass mediada tvde reklam giremediğimiz için sinemalarda bir reklam filmiyle hedef kitleyle buluşacağız.

HAYATI DLC YAŞA…

Sadece yazı kararkterleriyle hazırlanacak reklam filminde soft bir müzik eşliğinde mutlu an resimleri belirecek. Ve tok bir erkek sesi metni selendirecek. Yazılardaki DLC harfleri mor renkte ve büyük puntoda olacak. Pack shot ve sloganla reklam filmi sona erecek.

Mutluyum ben, yaşıyorum, DeLiCe seviyorum, bağırıyorum, gülüyorum, eğleniyorum ve ben DoLuCa yaşıyorum. Evet biliyorum bu dünya benim ve her geçen an benim değerlim. Onun için seviyorum; annemi, aliyi, filizi, özlemi, mehmet amcayı, küçük keremi, Suna teyzeyi bile seviyorum, balkonumdaki böceği, kaldırm taşını, kalabalığı, sakinliği… Ben hayatı seviyorum. Hayatı DoLuCa sevdiğim için DeLiCe yaşıyorum. Her anımda yanımda olan DLC ile hayatımı dolu dolu içiyorum.

HAYATI DLC YAŞA.

——-bitti…………

Bu yazı BRAND içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

DOLUCA NEW CAMPAİNG için 1 cevap

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s